Leverans

Var kan ni leverera min order?

Sarenza levererar till hela Sverige. Gå till våra andra sidor om du vill ha levererans till något av följande länder: Frankrike, Danmark, Finland, Belgien, Luxemburg, Storbritannien, Tyskland, Nederländerna, Spanien, Italien, Polen, Grekland, Portugal, Irland, Österrike, Tjeckien, Slovakien, Ungern, Rumänien, Slovenien, Bulgarien, Estland, Lettland eller Litauen.

Vad kostar frakten?

Hos Sarenza.se är det fri frakt. Vi bjuder på frakten oavsett värdet på din order eller antalet artiklar du beställer.
**Från och med 28/3 2017 adderas en fraktkostad på alla ordrar som inte överstiger 299 SEK inkl. moms (se Allmänna Villkor).

**Från och med 28/3 2017 adderas en fraktkostad på alla ordrar som görs via VIP-kampanjer (se Allmänna Villkor).

Dessutom är returer och byten alltid gratis och förbetalda, så att du kan handla i lugn och ro utan att oroa dig för vad som händer om du skulle beställa fel storlek eller färg. För mer information om returer och byten, klicka här.

Hur lång är leveranstiden?

Den beräknade leveranstiden beror på vilket leveransalternativ du valt samt vart i landet du bor. Sarenza erbjuder följande leveransalternativ:
  • Leverans till postombud med PostNord - beräknad leveranstid: 48-72 timmar
  • Hemleverans med UPS Standard - beräknad leveranstid: 2-4 dagar
Om du väljer leverans till postombud med PostNord: Alla beställningar som gjorts innan kl. 15:00 måndag till fredag skickas samma dag och blir levererade inom 48-72 timmar. Beställningar som gjorts efter kl. 15:00 skickas nästa vardag.

Om du väljer leverans till valfri adress med UPS:
Standardleverans tar vanligtvis 2-4 vardagar, men leveranstiden kan vara kortare eller längre beroende på i vilken del av landet du bor (till exempel norra Sverige).

Var är mitt paket?

När din order har lämnat vårt lager får du ett mail med spårningsnumret kopplat till den transportör du har valt, som gör att du kan spåra din order samt se det uppskattade leveransdatumet.

Hur sker leveransen?

Ditt paket kommer antingen att levereras till ett postombud (om du har valt leverans med PostNord) eller direkt till hem till den angivna adressen (om du har valt leverans med UPS).

För hemleveranser:
Om du inte skulle vara på plats vid leveransen, kan ditt paket lämnas till en granne eller i receptionen, om du inte uttryckligen har bett om ett annat alternativ till vår kundtjänst. Om ingen är tillgänglig för att ta mot paketet, lämnar budet en avi med möjligheten att föreslå en ny leveranstid. Om du inte föreslår en ny tid, kommer budet tillbaka följande dag och dagen efter det, för att göra ytterligare två försök. Ditt paket skickas tillbaka till Sarenza om du inte är tillgänglig vid något av de tre försöken, och om kundtjänst inte kan nå dig för att planera en ny leveranstid.

Har du inte hittat svaret på din fråga? Sarenzas kundtjänst är här för att hjälpa dig!

Kontakta oss