Hur fungerar delbetalning med Klarna Konto?

Hur fungerar delbetalning?

Att delbetala är väldigt enkelt:
  • Efter att du har lagt till din vara i varukorgen, välj hemleverans och var nogrann att ange samma leverans- och faktureringsadress.
  • Välj Klarna Konto bland listan med olika betalningssätt
  • Ange ditt personnummer på betalningssidan: detta gör att dina uppgifter från Klarna uppdateras på vår hemsida så att du därefter kan kontrollera att dina uppgifter stämmer. Dina personuppgifter kommer, med ditt godkännande, att användas för att göra en kreditkontroll så att Klarna kan utföra transaktionen. Detta innebär att det är viktigt att dina personuppgifter stämmer för att kunna slutföra din beställning. Om du upptäcker några fel i dina kontaktuppgifter, ber vi dig att kontakta Klarnas kundtjänst på telefonnummer 085 092 79 13 (öppettider: mån-tor kl. 8:30 - 20:00, fre. 08:30-17:00, lör-sön kl. 10:00 -17:00). OBS: din beställning kommer endast att slutföras då du bekräftar dina personuppgifter på betalningssidan
  • I det ögonblick då du har konfirmerat dina personuppgifter och du har slutfört din beställning kommer dina personuppgifter att skickas till Klarna på ett säkert sätt. Klarna kommer därefter att besluta om en delbetalning godkänns för detta köp. Om delbetalningen är godkänd skickas du vidare till en sida med en orderbekräftelse. Därefter är allting är klart och din beställning är på gång!
  • Sarenza förbereder därefter ditt paket. I det ögonblick då ditt paket skickas från vårt lager får du en leveransbekräftelse per e-post (från Sarenza) samt ett mail med din faktura (från Klarna). Du kan därefter dela upp din faktura i en eller flera betalningar enligt ditt avtal med Klarna. OBS: av tekniska skäl kommer fakturan alltid skickas per e-post och aldrig med paketet. Tack för din förståelse
Varför blir jag ombedd att ange mina personuppgifter när jag delbetalar?

När du gör en beställning gör vår partner Klarna en kreditkontroll för att säkra transaktionen. Detta skyddar dig samt Klarna och Sarenza mot bedrägeri och missbruk. Kreditkontrollen behandlar bland annat vissa viktiga personuppgifter för en säker transaktion. Dessa personuppgifter används på ett säkert sätt och i enlighet med svensk lag och endast för din kreditkontroll. För mer information, läs avsnittet om Klarnas transaktionssäkerhet.



Min betalning misslyckades / det går inte att välja delbetalning

Observera att vi tyvärr inte kan erbjuda delbetalning för alla köp (t.ex. vid köp av presentkort). Vi ber om ursäkt för detta.

Om det inte gick att välja delbetalning som betalningsmetod kan det bero på att leveransadressen och fakturaadressen inte är desamma.

Om du gick vidare till Klarnas transaktionssida men din betalning misslyckades kan detta förklaras av olika anledningar:



  • Dina personuppgifter kopplade till ditt personnummer är felaktiga eller är inte uppdaterade (t.ex. om du har flyttat). I detta fall kan det vara möjligt att kreditkontrollen misslyckades. Vänligen kontakta Klarnas kundtjänst för att uppdatera dina uppgifter på telefonnummer 085 092 79 13 (öpptettider: mån-tor kl. 8:30 - 20:00, fre. 08:30-17:00, lör-sön kl. 10:00 -17:00).

  • Du är inte berättigad att göra en delbetalning: det kan vara fallet om du är under 18 år, om varukorgen har ett alldeles för högt värde eller om du har obetalda fakturor hos Klarna. I detta fall rekommenderar vi att du väljer en annan betalningsmetod.

  • OBS: Klarna är ett oberoende företag och ansvarar för att godkänna din transaktion beroende på kreditkontrollen. Sarenza har inte under några omständigheter möjlighet att godkänna din transaktion vid en delbetalning. Om du har frågor gällande en nekning av din betalning eller om du anser att din nekning är ett misstag från Klarnas sida ber vi dig att vänligen kontakta Klarnas kundtjänst


  • Vänligen notera att när du väljer leverans till postombud så kan du inte betala med Klarna Konto och Klarna Faktura. Vänligen notera att när du väljer leverans till postombud så kan du inte betala med Klarna Konto och Klarna Faktura. Vänligen notera att när du väljer leverans till postombud så kan du inte betala med Klarna Konto och Klarna Faktura.

    Har du inte hittat svaret på din fråga? Sarenzas kundtjänst är här för att hjälpa dig!

    Kontakta oss