Returer, byten och återbetalningar

Hur byter jag en vara?

Hos Sarenza.se har du 100 dagar (mer än 3 månader!) på dig att byta en vara, om du inte är 100% säker på ditt köp. Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har kunden alltid 14 dagars* ångerrätt från dagen då varorna mottagits.

Alla byten är gratis och förbetalda, så du behöver inte oroa för extra kostnader om du har beställt fel.

Vi byter alla varor som inte har använts eller skadats. Du kan returnera ditt paket en gång, och byta storlek, färg eller material. Obs, du kan endast göra en retur per order.

Om du vill byta mot en annan modell, returnera ditt paket och gör en ny beställning online, så ger vi dig pengarna tillbaka för den första beställningen.

Vi mäter alla skor som kommer in på lagret och anger storleksråd på varje produktsida. Du kan se om skon är stor, liten eller normal i storleken. Om du fortfarande tvekar när det gäller storlek, kan du även ta en titt på vår storleksguide.

Hur sker återbetalningen?

Vi ger dig pengarna tillbaka för alla varor som inte har använts eller skadats. Och eftersom vi gör allt för att du ska vara nöjd, tar vi mer än gärna emot feedback om din beställning, så att vi kan förbättra oss till nästa gång.

Vid faktura- eller delbetalning skickar vi pengarna till dig så fort vi har fått returpaketet, vilket kan ta upp till 14 dagar*. Klarna kommer att kontakta dig angående återbetalningen. Läs mer om returer med Klarna på följande länkar www.sarenza.se/vanliga-fragor-klarna-faktura eller www.sarenza.se/vanliga-fragor-klarna-konto.

Hur returnerar jag en vara?

Du kan göra en retur antingen genom att lämna ditt paket till närmsta postombud eller genom att beställa upphämtning till valfri adress med UPS. Om din ursprungliga order levererades med UPS kan du endast returnera med UPS. Om din ursprungliga order levererades med PostNord kan du välja att göra en retur med PostNord eller UPS.

Om du vill returnera en vara, logga in på ditt konto, fyll i informationen om din beställning och bestäm tid för avhämtning. Sedan får du en returetikett att ladda ner på dina sidor. Skriv ut returetiketten och fäst den på ditt paket (Allt som krävs är att artiklarna som ska returneras är i nyskick och med returetiketten som erhållits från vår hemsida.). Skulle du inte ha tillgång till en printer kan du kontakta kundtjänst så skickar vi din returetikett hem till dig. Sen återstår det bara att lämna över ditt paket till närmsta postombud eller att boka upphämtning med UPS!

Du kan bevaka status av din retur på dina sidor, klicka här, så att du kan vara säker på att den kommer fram ordentligt.

Returen är 100% gratis och förbetald av Sarenza. Du behöver inte slösa tid eller energi när du returnerar varor.

Återbetalningen sker då du överlämnat paketet till ditt postombud eller UPS via samma betalningssätt som beställningen gjorts med.

Har du inte hittat svaret på din fråga? Sarenzas kundtjänst är här för att hjälpa dig!

Kontakta oss